mandag 30. desember 2013

Tova barnevotter og babylue


De tova vottene fra forrige innlegg ble godt likt av mottaker, og mammaen min fikk et nesten likt par til jul. Kjøpte mer garn, i annen farge, så nå har storebror i huset også fått seg et par. Gjenstår å se om de sitter godt på hånden også i lek ute! 
Synes at de som er strikket i nøstebarn sitt garn ble mykere og tynnere enn de jeg strikket i Safir. Men det kan ha noe med at nøstebarn sitt garn tovet mindre og dermed ikke ble så tette som de med det andre garnet. 





Med flere rundt meg som venter baby til våren, så har jeg begynt så smått på noen barselgaver. Først tut er en djevellue (jeg liker ikke det navnet akkurat...) i str. 6 mnd som strikkes i babyull lys grå og hvit. Jeg har funnet oppskriften på en blogg, og du kan finne den her.
Disse luene sitter så godt på hodet, og med tynn babyull kan den også brukes om sommeren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...